No | Title | Period |
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Factors affecting social-presence and self-presence in virtual reality media
201807
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201807 |
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The effects of vr simulation game on driving fear and efficacy
201807
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201807 |
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지역 기반 건강 캠페인이 시민 행동에 미치는 영향 연구 : 캠페인 참여와 만족도, 지각된 동기와 캠페인 동일시를중심으로
201806
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201806 |
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The Effect of Realistic Sound on User Experience and Aggressive Attitude in Violent Video Game
201803
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201803 |
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금연 캠페인 주체에 따른 설득 효과 연구설득 지식 모형(PKM)을 중심으로
201801
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201801 |
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Effects of gain-versus loss-framed performance feedback on the use of fitness apps: Mediating role of exercise self-efficacy and outcome expectations of exercise
201712
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201712 |
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흡연 기능성 게임에서 심리생리학적 경험과 흡연의 부정적태도와의 관계에 대한 연구
201712
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201712 |
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원격의료서비스에 대한 기대 편익 인식에영향을 미치는 요인에 관한 연구
201711
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201711 |
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Relation between presence and user emotion in VR video about hygiene
201710
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201710 |
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The effect of similarity between user and avatar on brain activity pattern in smoking simulation
201710
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201710 |