모바일 메뉴 닫기
 
  • home
  • 알림사항
  • 시사상식

시사상식

2024-1 한림 언론 시사 퀴즈 7 (5-7)

  • 조회수 477
  • 작성자 미디어스쿨
  • 작성일 24.05.07

지난 주에는 큰 일이 없었던 관계로 영어 문제만 출제합니다. 


Foreign tourists to Korea are least happy with its shopping and taxi experiences, a Korea Tourism Organization (KTO) report showed Sunday.The KTO said its Tourist Complaint Center received 902 complaints last year, seeing a significant increase compared to 288 in 2022. It said the number of complaints decreased between 2020 and 2022 during the COVID-19 pandemic but rose last year as the tourism industry recovered. Of the complaints, 808 (89.6 percent) were made by foreign visitors. The highest number of complaints (215) was related to shopping, including price gouging, tax refunds, and refund and exchange policies.

한국관광공사가 일요일에 발간한 보고서에 따르면 한국을 방문하는 외국인 관광객들은 쇼핑과 택시에서 가장 불만족스러워하고 있었다. 한국관광공사는 관광불만신고센터에서 재작년인 2022년의 288건에 비해 두드러지게 늘어난 902건의 불만을 지난 해 접수했다고 밝혔다. 보고서는 불만 신고  건수가 코로나 시기인 2020년부터 2022년까지는 줄어들다가 지난해 관광산업이 회복되면서 다시 늘었다고 밝혔다. 전체 불만 신고 건수 가운데 89.6%인 808건은 외국인 관광객들에 의한 것이었다. 가장 높은 불만 건수는 바가지 요금, 부가세 환급, 환불, 그리고 교환 정책에 관한 것들이었다.